Aktualnie, aż 98% użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki google, codziennie wpisują oni, setki tysięcy fraz chcąc coś znaleźć, dla firm internetowych, kluczową kwestią jest pozycjonowanie sklepów system reklamowy. To właśnie ono definiuje, jak wysoko w wyszukanych wynikach znajdzie się strona, a tym samym, ilu użytkowników zwróci na nią uwagę i być może się skusi, żeby zajrzeć, każde takie spojrzenie na wyszukany sklep to potencjalny klient.
Jak skutecznie pozycjonować
Absolutnie każdy, kto chce, żeby jego sklep internetowy miał szansę zaistnieć w internecie, musi kierować się zasadami SEO, są to roboty indeksujące, strony, które są dla nich przyjazne. O wiele chętniej są podstawiane osobom wyszukującym w wynikach. Komponowanie treści na stronie pod SEO, to tańsza alternatywa reklamy, i to dobrej, tworzy ona ruch na stronie, dzięki temu, że jest usadowiony wysoko w wyszukiwaniu, sklep będzie chętniej klikany przez użytkowników. Warto dodać, że dopasowanie treści pod roboty, to proces, który zajmuje sporo czasu, od pierwszej działalności na stronie do widocznych efektów czasami mija nawet kilka miesięcy, mimo to gra jest warta świeczki, strona, nad którą właściciel regularnie pracuje, będzie miała zapewnione stałe miejsce w czołówce wyszukiwań danej niszy.
Praktyczne porady pozycjonowania
Zdobycie wiedzy teoretycznej na temat pozycjonowania i jego skutków to jedno, praktyka jest zupełnie czymś innym, oto kilka praktycznych porad z objaśnieniem:
- Słowa kluczowe- Jeden z ważniejszych aspektów, koniec końców użytkownik trafia na stronę poprzez wyszukanie danego słowa albo frazy, używać ich należy nie tylko w opisie sklepu, warto wpleść je w tytuł, kategorie, opis strony czy treści w sekcjach blogowych (h1,h2,h3 itd)
- Kontent widoczny na stronie- Sklep ma być przyjazny dla użytkowników, jeżeli będzie, to roboty SEO również go polubią. Nie wolno więc wpisywać słów kluczowych gdzie popadnie, co za dużo to niezdrowo, trzeba się przyłożyć i wpleść frazy w tekst w sposób naturalny, w odpowiedniej odmianie i z umiarem. Warto zadbać o certyfikat SSL, który uczyni stronę bardziej wiarygodną.
- Adres URL- powinien być dopasowany do strony.
- Nie kopiuj- Algorytmy nie lubią treści skopiowanych bezpośrednio z innych stron, dlatego w swój sklep trzeba wkładać swoją pracę.
- Zdjęcia- Na pozycjonowanie stron, wpływają też zdjęcia które się na niej znajdują, powinny być opisane tytułem i atrybutem alt. Pamiętajmy, że duże zdjęcia spowalniają ładowanie strony, co może wpływać odpychająco na użytkowników.